Wrapper auto-height issues on different browsers [solved]

9 years 10 months ago 9 years 10 months ago by Héctor.
Héctor
More
Topic Author
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #1
Hi, i was playing around with the joomdle wrapper feature, for opening moodle inside an iframe or wrapper on joomla. So when I tried to create a menu link (with joomdle wrapper type)to my moodle home from my joomla main menu, it worked great on chrome. But it didnt work on firefox 7, and worked weird in IE 9.

The problem was the part where the iframe content height was being calculated. The php file that was outputing the iframe was joomladir}\components\com_joomdle\views\wrapper\tmpl\default.php with the javascript function used to calculate the height hardcoded into that file.

In that folder there was another php file called default_20.php and it was using and outside javascript function located in {joomlasite}\web\components\com_joomdle\js\autoheight.js.

So I renamed the default_20.php file to default.php (deleting or renaming the old default.php file first) and it worked fine in all browsers.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

9 years 10 months ago 9 years 10 months ago by Antonio Durán.
Antonio Durán
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #2
Hi.

What joomla, moodle and joomdle versions are you using?

The default_20.php file is already used by joomdle, when configured to work wirh Moodle 2.0, so I guess you are using Moodle 1.9?
Maybe the script for 2.0 works well in 1.9? I know it was not working for me back in the day when I tested.

Thanks for sharing yor findings.

9 years 10 months ago
Jose Cruz
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #3
he probado y si funciona en firefox 7 pero ahora me aparece el wrapper hacia la derecha y no se ve completo... :(
Attachments:

9 years 10 months ago
Héctor
More
Topic Author
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #4
Voy a responder en español esta vez.

Mi entorno es Joomla 1.5, Moodle 1.9 y Joomdle 0.6

Joseca, no soy ningún experto en joomla (de hecho llevo 2 semanas nada más con todo esto) pero yo le echaría un vistazo a la plantilla. O también puedes revisar con Firebug las css, tal vez encuentres alguna regla que debas cambiar.

9 years 10 months ago
Moisés
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #5
Hola a todos,

en primer lugar, gracias peto85 pude solucionar el problema con tus indicaciones. En segundo lugar, decir que también tube el problema de joseca, pero lo solucioné tal y como dice peto85, con el firebug mirando las propiedades del CSS. Mi plantilla tenia:
#wrapper {
	width:962px;
	margin:0 auto;
}

No respetaba un padding de 10px que había, así que la solución fue dejar el wrapper a 942px. Espero que encuentres la solución pronto,

saludos.

9 years 10 months ago
Jose Cruz
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #6
Gracias!!!!! ya me funciono.... efectivamente busque con el firebug el código css de mi plantilla que estaba en conflicto y lo arregle...

Ahora tengo una pregunta....

Haber reemplazado el default.php por el default_20.php
NO va a causar problemas después en el futuro?????

Por cierto tengo:
joomla 1.5.24
moodle 1.9
joomdle 0.5

9 years 10 months ago
Moisés
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #7
Yo no he tenido ningún problema por el momento. También decirte que estamos usando joomdle 0.6 y tu 0.5 ya no se hasta que punto puede afectar.

Saludos.

9 years 10 months ago
Antonio Durán
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #8
Muchas gracias a todos por los comentarios. Estoy seguro de que este hilo le vendrá muy bien a más usuarios.

He estado probando el cambio que propone peto85 para Moodle 1.9, pero a mi no me funciona correctamente, ni en Firefox ni en Chrome (todo en Linux). Intentaré hacer más pruebas, a ver si podemos dar con un código que funcione en todos/la mayoría de los nevagadores.

joseca: no te preocupes por el cambio, ya que solo has cambiado el script que muestra el contenido del wrapper. No hay ningún problema con el cambio realizado.

Gracias,
Antonio

9 years 7 months ago
shail
More
Wrapper auto-height issues on different browsers [solved] #9
Hello Team,

I saw you solution but this is not working for me, I think the problem in IE 8 , and google chrome (in my case where I am not able to generate the moodle site in wrapper) because if it's dynamic nature url (moodle's url) may be IE and google chrome not allow to redirect url or trading with url .... this is my observation .... it's working fine in mozila firefox .... after setting Autoheight in wrapper = no ..... .

in fact if I enter simple code like <iframe src=" google.com k>" then this is also not doing good .....

I don't know this is the reason or not but this is my observation ..

I am still waiting for good solution ....

Thanks guys ....